Smoothie-po sportu!

26.06.2015 15:02

Co jíst po cvičení, pokud je Vašim primárním cílem hubnutí?
I pokud Vám jde o hubnutí, měli byste po cvičení konzumovat sacharidy a to
v množství cca 20-30g. Pokud přijmete po cvičení pouze bílkoviny (protein),
Vaše tělo si je stejně přeštěpí na sacharidy, které potřebuje na doplnění
energie. Těm, kteří se nesnaží o redukci váhy, doporučuji k smoothie ještě
kousek čerstvého ovoce.


Proč právě smoothie?

Ihned po ukončení cvičení vzniká tzv. anabolické okno a to v délce zhruba 90min. V této době je naprosto
nezbytné přijmout správné živiny pro doplnění energie.


Proteinové smoothie Vám dodá nejen potřebnou dávku sacharidů (banán), ale především díky kombinaci chia semínek a kakaových bobů nemalé množství vápníku s hořčíkem, navíc v zajímavém poměru, které organismus potřebuje pro nastartování regeneračních procesů. Díky velkému množství antioxidantů se bude vaše tělo regenerovat rychleji.


 

Další doporučení v souvislosti s potréninkovým jídlem


  • první jídlo by mělo být lehčí (ideálně smoothie) - větší jídlo si
         dejte až zhruba 1-2 hodiny po cvičení